miercuri, ianuarie 19

Transalpina, drum fara miza?


Reactie la titlul si o parte din articolul De ce nu are România autostrăzi: pentru că CNADNR aruncă banii pe şosele fără miză în creierii munţilor:

Draga Andreea Neferu,

Daca te-ai fi interesat mai mult, ai fi aflat ca una din cele doua sosele fara miza din creierul muntilor poarta si numele de Transalpina. Este un drum extrem de vechi, care a fost folosit de stramosii nostri, romanii, denumit cica pe vreme aia “coridorul IV strategic roman”. Ai dracu ei romanii astia, ziceau ei la drumurile fara miza coridoare strategice… Ce sa stie ei, ma, acum  mai bine de 1900 inainte, cand tu nu ai nevoie decat sa mergi de la Bucuresti la Craiova ca sa iti vezi familia, sau de la Bucuresti pana in Poiana, ca sa poti savura ciocolata fierbinte preferata pe partie si de la Bucuresti la Giurgiu, ca sa mergi la Nisipurile de Aur si Bansko. Tin astfel, sa te anunt, draga Andreea Neferu, ca in afara de Poiana Brasov si Craiova, omanenii in Romania mai au nevoie sa ajunga si prin alte locuri decat Bulgaria. Si fiindca romanii au fost prosti acum 2000 de ani cand considerau acel traseu ca fiind un coridor stragic si poate or fi fost ei absurzi sa utilizeze acel drum fara miza, acest drum a fost construit de catre Carol al II-lea, acum vreo 80 de ani.

Daca ai fi gandit, nu doar ai fi cautat cifre, bugete si alte numere pe e-licitatie.ro, poate ai fi ajuns sa te fi intrebat de ce doamne iarta-ma aia acum 2000 de ani faceau drum pe acolo. La fel, daca te-ai fi documentat, ai fi aflat ca drumul a fost construit in vremurile de dinainte de Google de catre Carol al II-lea fiindca acest drum fara miza face legatura intre Oltenia (care nu se rezuma la Craiova ta natala) si Transilvania.

Ei bine, draga Andreea Neferu, tin sa te mai anunt ca turismul se face pe drumuri si nu doar pe autostrazi. Intr-o tara nu poti sa ai doar autostrazi, ci iti sunt necesare drumuri asfaltate pentru nenorocitii aceia care stau in varf de munte sau din sate ratacite prin praful Baraganului. Iar drumul asta fara miza de care tu vorbesti, in afara ca a fost traseul de urcat din Oltenia in Transilvania “de cand lumea si pamantul”, este si un traseu turistic spectaculos. Te intrebi oare de ce Transalpina nu are trafic? Stiai ca pana acum era un drum pe care trebuia sa il parcurgi in conditii de offroad? Te gandesti ce potential turistic are acest drum? Din cate am citit in articolul tau, nu. Drumul asta ajunge la o altitudine de peste 2000 de metri, in partea sudica are “Oltenia de sub munte” iar in nord – Transilvania. Nu cred ca pentru cei din Novaci acest drum este unul lipsit de miza. Evident, din universul tau in mijlocul caruia tronezi si toata galaxia se invarte in jurul tau, locuitorii din Novaci ar trebui sa mearga prin drumuri desfundate si sa nu aiba legatura cu Transilvania, le ajunge doar ca au drum facut pana la Ramnicu Valcea si Targu Jiu, nu?

Daca te-ai uita pe tabelul din articolul tau si ai gandi, ai observa ca multe din lucrari sunt de intretinere si reabilitare. Oricat de absurd ar parea, ca sa ai drumuri, este nevoie sa le si intretii, sa mai pui o plomba, sa mai astupi o groapa, sa mai faci un marcaj, fiindca, imi pare rau ca trebuie sa te anunt asta, drumurile nu se autoregenereaza! Si nu, Mos Craciun nu exista!

Da, stiu, se fura si se fac licitatii de ochii lumii, nu doar la drumuri, ci peste tot pe unde se poate. Dar care e legatura intre lipsa autostrazilor si mentinerea unor drumuri cu ceva asfalt pe ele? Te intrebi ingenua in articolul tau “De ce însă priorităţile CNADNR-ului în cei patru ani au fost reprezentate în mare parte de drumurile naţionale şi în special de cele care nu au un trafic auto foarte intens, aşa cum arată topul celor mai mari 30 contracte?” Te-ai gandit si invers, ca poate nu e trafic fiindca drumurile sunt proaste? Si ma rog, care sunt drumurile cu trafic foarte intens? DN1, A1 si A2? Dupa tine, doar drumurile astea trebuie reparate? Te-ai gandit ca ai nevoie inainte de a avea autostrazi, sa ai niste drumuri pe care sa ajungi la autostrazile alea?

In articolul tau vorbeste doar despre 2 drumuri ce strabat muntii. Sa inteleg ca din cauza la aceste 2 drumuri, nu avem autostrazi? Te-ai gandit ca ai nevoie sa treci muntii, din Ardeal in sudul Moldovei si Oltenia? Fiindca dupa cate sugerezi tu, daca CNADNRul ar face autostrazi, s-ar rezolva problema traficului. Si te intreb, cum ai vrea sa treci din Transilvania in “Regat” daca nu prin “creierul muntilor”? Pe autostrazi suspendate? Asta doar in creierii tai si ai lui Oprescu o fi posibil.

Acum ma intreb, oare ai fost vreodata pe cele 2 drumuri care au dat numele articolului tau? Le-oi fi cautat pe harta cand ai scris despre ele? Oare ai carnet si mergi mai mult decat de la apartamentul din Bucuresti pana la Ikea si de la Bucuresti la Craiova natala?

Foto: nstravel.ro
Informatiile cu privire la Transalpina http://www.transalpina.biz


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu