luni, aprilie 19

Variatiuni pe aceeasi tema


La inceput a fost Coca Cola. Apoi a urmat Primola si Amigo. Ordinea nu o stiu sigur, dar nici nu mai conteaza cine a copiat primul. Probabil Fabrica de fericire de la Coca Cola a fost o reclama extrem de bine apreciata, daca acum la televizor ruleaza doua campanii care au aceeasi poveste. De vreo 3 saptamani cred ca ma tot tin sa scriu pe tema asta, dar nu gaseam clipul de la Primola. Acum l-am gasit, pe IqAds, dar din pacate nu reusesc sa il incarc in pagina. Campania se numeste Poveste de catifea, iar clipul il puteti vedea aici.
In Fabrica de fericire locul magic era vendomatul in care bagai banii si incepea procesul de productie (mai aveau un pic si spuneau ca se face Coca Cola in vendomat, pe loc, cu apa proaspata de Blaj) plin de pasiune si iesea produsul mult iubit si aducator de fericire. Ei bine, la Primola nu mai banii nu mai apar in clip si nici vendomatul acela clasic. In clipul de la ciocolata te cocoti tu frumusel cu scara pana la nori, unde se face Noua Primola, noua, probabil noua cu ambalajul. Si acolo, sus, sunt colivii, probabil niste vendomate mai mici, unde se face o ciocolata mai catifelata ca catifeaua. Iar secretul Primola, ei bine nu sta in sanul naturii, cum eram obisnuiti, ci probabil in laboratoare, unde se rafineaza perfect ingredientele: cacao, zahar, lapte amestecate 3 zile si 3 nopti. Dupa atata vreme si asa proces tehnologic, deja laptele ala ar intra la categoria lapte acru, bine ca a fost rafinat si probabil imbogatit cu o tona de conservanti.
O alta variatiune pe aceeasi tema, cum spuneam in inceputul postului, mi se pare a fi si reclama de la Amigo, intitulata Fabrica. Ei bine, cei de la Amigo se pare ca nici macar nu au incercat sa ascunda asemanarea cu Coca Cola. In reclama pentru cafea solubila creaturile nu mai stau in vendomat, ci sunt chiar piticii de pe creierul bautorului de cafea. Acolo, in capul bautorului de cafea se pare ca exista o diviziune a muncii extrem de bine pusa la punct intre piticii de creier: piticul sef, cel mai batran, care nu e marginalizat, cum se intampla cu pensionarii in ziua de azi, are un rol extrem de important. El da ritmul, rub rub ruba, iar restul, dupa ce consuma ceasca de cafea si zici ca au terebentina la.. sau ca au luat ecstasy, sunt fiecare la postul lui: la pedale, vasle si manete. Ei, si dupa ce toti piticii de pe creier si-au luat doza si incep sa misune pe acolo precum bolnavii de ADHD, abia atunci iti merge si tie mitea…
Mi se pare tare trist sa vad reclame cu idei refolosite, ma simt de parca as folosi hartie reciclata pentru a inveli un tort cu frisca. Da, stiu, veti spune ca executia, scenariul, detaliile si (partial) mesajul, toate acestea sunt diferite. Dar ce ma fac, eu nu pot sa mai mananc tortul ala invelit in hartie reciclata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu