sâmbătă, octombrie 13

De ce iubim Bucurestiul…



Uite ce chestie tare au putut sa faca astia care ne dau apa nepotabila… Si cand te gandesti ca in loc sa puna placute cu “Strada unde am alergat dupa Ana” puteau sa investeasca in sistemele de filtrare si distributie… Si acum un comentariu de la IQads, nu pe baza reclamei in sine, ci a campanie de branduire si targetare.. Oricum, eu ma regasesc 100% in cele ce urmeaza:
„De ce iubim noi Bucurestiul” sau „De ce are nevoie de campanie de imagine Apa Nova”? Care e intrebarea? Deja v-am plictisit. Campania asta e minunata pana afli pentru cine e. Multi dintre noi nu se intalnesc cu brandul prea des. Aud despre el doar cand se intampla ceva rau in legatura cu apa – fie ca se revarsa canalele sau ca se lucreaza la conducte saptamani intregi, astfel incat esti nevoit sa-ti alegi alt trotuar pe care sa mergi o vreme. De bine nu se vorbeste niciodata despre Apa Nova. Iata ca acum toata lumea are sansa de a face cunostinta cu brandul in alt mod decat impiedicandu-se de un indicator cu „se lucreaza”, in drum spre birou. Din moment ce nu a fost invitat sa vorbeasca, brandul s-a hotarat sa ia singur cuvantul si a initiat un dialog foarte antrenant cu publicul.
Cu siguranta ca fiecare dintre noi este patruns de emotii cand da nas in nas cu o placuta cu un nume inedit de strada sau cand se pomeneste asteptand la semafor in fata unui panou care ii aminteste de cineva drag. Dar de ce ar vrea sa impartaseasca aceste amintiri cu Apa Nova? Pentru ca e legata in cel mai profund sens cu putinta de Bucuresti? Ce legatura au conductele cu emotiile? Ele trebuie doar sa fie functionale. Singurul lucru pe care trebuie sa-l inspire un astfel de brand e incredere. In ceea ce priveste atitudinea, tot ce-i trebuie unei astfel de companii este mai putin scepticism din partea cetatenilor care, atunci cand nu stiu exact cum functioneaza un anumit proces si sunt incapabili sa se gandeasca la adevaratul responsabil pentru problemele lor, aleg singurul nume care este la vedere si care se intampla sa fie ApaNova.
Campania „De ce iubim Bucurestiul?” deschide un subiect de discutie la care nimeni nu s-ar fi asteptat si care nu are o legatura directa cu identitatea brandului, care de-abia acum se contureaza. Cei care au avut neplaceri in care Apa Nova era implicata, ar putea raspunde „pai daca il iubiti atat, de ce nu va comportati ca atare?”. Aud de procese pentru facturi umflate, de care oamenii si-au dat seama dupa ce si-au pus apometre. S-au gandit imediat ca cineva ii fura. Ca sunt pierderi pe undeva nu s-a gandit nimeni. Cine ar trebui sa repare instalatiile din bloc sau conductele cu pricina – e o intrebare pe care nu si-a pus-o nimeni.
De aceea, cred ca, inainte de a face Bucurestiului declaratii de dragoste si de a bate degetul pe obraz spre cei 31,75% de locuitori oportunisti ai orasului, care stau aici pentru bani si cariera, Apa Nova ar fi trebuit sa aiba o campanie care sa clarifice din nelamuririle oamenilor in legatura cu ce face compania si cu actiunile pentru care este ea responsabila.
Campania e prea minunata, prea emotionala si are un impact prea puternic ca sa nu incite descoperirea brandului care o sustine. Daca oamenii l-ar fi perceput ca nepatat si cu fata curata, poate ca legatura puternica dintre apa potabila, canalizare si oras, ar fi facut ca initiativa sa fie considerata laudabila. Dar atata timp cat publicul mai are dileme in legatura cu probitatea brandului, mesajul campaniei pare ipocrit. In definitiv, noi nu iubim Bucurestiul, noi iubim momente din copilarie sau din tinerete, care in mintea noastra sunt legate de locurile in care s-au intamplat. Pe acest principiu, asteptam campania De ce iubim Copsa Mica sau De ce m-as muta oricand in Adunatii Copaceni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu